57. Omar Ahmad Shishaniعمر أحمد الشيشاني

بسم الله الرحمن الرحيم
إن رسائل الديانات جميعها دونما استثناء تركز على الأخلاق التي إن فقدت في شخص لم يشفع له دينه بأن ينتمي للإنسانية.
إن صاحب المبادرة و هو شخص أكن له كل الإحترام ليس كونه ملكاً على وطني و حسب إنما لكونه جاء من بيت أصيل بني على اسس الأخلاق الحميدة.
الدين العالمي الذي لا يستطيع أحد من الإقرار بعدم الإنتماء له دين الأخلاق، فالأخلاق لا تفرق بين طائفة أو عرق أو لغة بل أن الأخلاق لا دين لها لأنها هي الدين القائم الذي لا يستطيع أحد إنكار حسنه و جماله.
و بعلمي أنني أنا الفرد البسيط في المجتمع العالمي الكبير إلا أن المجتمع العالمي ككل نتاج أفراد على شاكلتي فلا بد لي أن أكون فاعلاً و متميزاً كإنسان بمحاولة دعم أسبوع الوئام العالمي بين الأديان و عليه فإنني أتعهد بمحاولة ممارسة أفضل الخلق و أطيبه و بالقدر الذي أستطيع طيلة ذلك الأسبوع و ما بعده أيضاً.
تحية لكل من يعمل و تحية لكل من كان على خلق و يحاول جاهداً الجمع بين البشرية دونما تفرقة و أفضل التحيات هي السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

عمر أحمد الشيشاني

omar_co@yahoo.com


[TRANSLATION]

In the name of Allah the Compassionate, the Merciful

Without any exception, the messages of the heavenly religions all focus on ethics. If these are not envisioned by a person, then he denies his humanity. I have great respect to the person behind this initiative, not only because he is the king of my country, but also because he is from a unique dynasty, which was established on ethics and morality.

The universal religion is that of ethics and morality, and no one is denied the right to belong to it. Ethics and Morality do not differentiate between sects, races and languages; on the contrary, they do not belong to a specific religion. They are a religion by themselves; no one can deny their finesse and beauty.

I consider myself a modest member of the vast universal society that is composed of members just like me. Hence, I have to be active and unique as a human, and that is by means of supporting the ‘World Interfaith Harmony Week”. Accordingly, I vow to commit to the best of morals during and post the World Interfaith Harmony Week. Regards to the activists as well as to those who enjoy morals and try hard to bring the whole of humanity together with no distinction.

The best of greetings is May Allah’s peace, mercy and blessings be upon you.